Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Powerbox' (ID 7073).
De reply is geschreven door huh (UserID 574) op 26-1-03?18:01.

Quote:
Originally posted by: Pertijn

Soms helpt het dus flink op topvermogen/powerband breder maken, dus nix verzuipen en lage toeren.




Ja en hoezo niet?? Ik zal mijn verhaal eens wat duidelijker uit leggen.

Hier een stukkie uit Bell (TSPT), ik heb geen zin om het hele stuk te quoten, maar dat is in principe ook niet nodig, want je moet maar aannemen wat er staat:

"...for this reason we can employ longer inlet durations in high speed engines, but at lower rpm they suffer from such a bad dose of the blubbers that they will hardly run." (p. 59, second edition 1999, reprint may 2002).

Hij heeft het hier dus over "piston controlled inlet ports", dus niet met membramen enzo.

En dan schrijft hij verder:

"The low rpm blubbers and stumbles are basically due to flooding. When the mixture is pushed out of the crankcase and up the inlet tract, it eventually passes through the carburettor. On its way through it picks up another load of fuel, then when the inlet port again opens the fuel/air mixture reverses and travels back through the carburettor, collecting yet another load of fuel. The rich mixture which results burns slowly and wets the spark plug."
(zelfde pagina & druk)

Als je in dit geval nu een powerbox zou monteren, dan zou dat terugkerende mengsel toch nooit weer in de carburateur komen, te rijk worden en de bougie vervuilen?? DAT bedoel ik.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved