Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo doorbraak' (ID 41875).
De reply is geschreven door Neluhz (UserID 8191) op 20-3-2007 12:35.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XoReP
Vergeet ook niet dat een 2t lambdasonde anders is als van een 4takt en schaarser te rkijgen en ook behoorlijk wat meer kost
Ik had trouwens ook nog iets gelezen dat je op 2 takt een probleem heb met ene membraam als je die heb. Roterende inlaat zou dan een optie zijn.
ja, omdat je continu druk opbouwt voor je membraan blijft dat open staan idd, maar dat is idd op te lossen met een roterende inlaat of desnoods zuigersturing.
zelfde geld voor de uitlaat, je blaast alle gassen door de uitlaatpoort weer naar buiten..
als je een testbank tot je beschikking hebt, is het mogelijk om daar een uitlaat op maat bij te maken, gaat alleen veel tijd in zitten.
nadeel aan een lamdasonde is dat hij zuurstof meet, als er onverbrande gassen de uitlaat worden ingeblazen meet hij ook zuurstof, en krijg je dus rare waardes.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved