Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo doorbraak' (ID 41875).
De reply is geschreven door Almer (UserID 6462) op 19-3-2007 22:11.
Laatste pagina niet gelezen maar wil toch wat toevoegen...
Het schijnt te werken, een turbo op een 2takt... Ik heb hier mijn twijfels over...
Op een carburateur een ' lucht-versnelling' maken moet kunnen, achter de carburateur een compressor...
Maarrr... bij een 2takt ' pomp' je eerst de lucht onder de zuiger... Bouw je hier ' veel' druk op heeft je zuiger meer werk om onder te komen, eigenlijk net zoveel als dat het oplevert bij zijn arbeidsslag...
Verplaatsen we de pomp nog een stukje naar het spoelkanaal... Hier moet hij volgens mij wel tussen kunnen... Dan pomp je meer mengsel boven je zuiger terwijl je onder de zuiger hier geen last van hebt... Dit is alleen niet te maken, omdat je dan een vrij lang spoelkanaal krijgt en allemaal wervelingen waardoor hij alleen met veel toeren optimaler zou kunnen lopen...
Wat ik weet is dat Kreidler op het wereldkampioen-blok een compressor heeft toegepast en Zundapp dit ook al heeft gedaan (met mindere resultaten overigens). Dit is alleen een fabrieksgeheim en niemand weet eigenlijk hoe dat ding werkt, alleen de bouwers...
Ook hebben sneeuwscooters een compressor, hier zou je je in kunnen verdiepen...
Tot slot wil ik nog kwijt dat de Topicstarter maar beter meteen op kan houden omdat het alleen maar geld kost... Verdiep je eerst wat meer in een 2takt motor, ook 2takt injectiemotor en turbo's en superchargers... En begin goed en ' test een blok niet op een pallet' maar op een testbank als je daadwerkelijk met zoiets wilt beginnen! Zorg ook dat je (goedkoop) beschikking hebt over diverse verspanende machines en over goedkope onderdelen!
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved