Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'r1 brommer' (ID 7192).
De reply is geschreven door kowalski (UserID 1063) op 25-1-03?21:42.

Op de volgende link kun je wat foto's terugvinden van TZR50's uit 1991, secondhand for sale : [URL[t]]http://www.tpimotorsports.com/sales-used.asp[/t]Foto's TZR50[/URL]. Redelijke prijsjes toch?
Tevens wat voorlopers van deze TZR50; de luchtgekoelde YSR50. Ook een foto van een Honda NS50F uit 1988. 't Is wat ver weg: Los Angeles, California, Unaait 'tSteeds.

Specs TZR50:
Type : Watergekoelde tweetakt 1-clinder
Cylinderinhoud : 49 cm3
Boringxslag: 40,3 x 39,0 mm
Maximaal vermogen : 1,29 kW ? 4 250 tr/min Maximaal koppel : 3,07 Nm ? 3 500 tr/min Carburateur : Dell'Orto SHA 14/12
Ontsteking : CDI
Startmethode : Elektrisch
Transmissie : 6 versnellingen
Eindoverbrenging : Ketting

CHASSIS:
Totale lengte : 1 995 mm
Totale breedte : 675 mm
Totale hoogte : 1 105 mm
Zadelhoogte : 760 mm
Wielbasis : 1 330 mm
Drooggewicht : 110 kg
Benzinetank : 13 liter
Voorvering : Hydraulische telescoopvork
Achtervering : Monodemper
Voorrem : Schijf 282 mm
Acterrem : Schijf 203 mm
Voorband : 90/80-17
Achterband : 110/80-17

Specs gevonden op: [URL[t]]http://www.chez.com/grassicompet/tzr50.htm[/t]Specs TZR50[/URL]
Ziet er wel bekend uit, de concullega's fabrikanten kijken goed naar elkaar of nemen voor het gemak maar dezelfde motor. Is makkelijk wat opvoerspullen betreft, maar de keus wordt dan eigenlijk nog bepaald door het huidje. Weliswaar belangrijk, maar een eigen motor kan soms zeer onderscheidend zijn.
Als je op het bovenaanzicht kijkt, zie je twee uitlaten op de TZR50, conform de GP-racers in de 125cc. +-puntje t.o.v. de andere racers!










Sorry folks, de foto's kwamen er niet door, my mistake!


[Dit bericht is ge-edit door kowalski op 25-1-03 21:57]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved