Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Time-area VS durations' (ID 7214).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 25-1-03?16:31.

Na enkele weken weer een leuk topic, en de eerste lompe reacties staan er al weer in, maar ik zal er niet verder over zeuren...

Ik vind de opgeven timingen in sommige gevallen te lang. Bijvoorbeeld 200 tot 202 graden uitlaatpoort voor 12000 rpm. Ik red het met 195 graden, 11 bmep (80mm rod). Het kan misschien nog wel korter. Maar ik laat mijn poort liever geleidelijk openen voor een iets bredere powerband. Maar 10800 rpm met 178 tot 180 graden dat red ik bij lange na weer niet.

Ik denk dat dit ook richtlijnen zijn, maar ze verranderen al snel. HEt is net wat je BMEP is.(enduro = 8 wegracen = 11) En welke vorm spoelpoorten je hebt, hoog en smal, zal je je uitlaatpoort ook iets hoger moeten maken ivm de anders te korte blowdownduration. En je moet ook rekening houden met mean time oppervlak. Je kan je uitlaatpoort wel laag houden, maar een heel groot meanport oppervlak hebben. Maar ik denk niet dat dit beter is dan een iets hogere uitlaatpoort met een veel kleiner meanpoort oppervlak. Verder speelt je max poortbreedte natuurlijk ook erg mee.

Ik ben verder druk bezig met blairs boek
. Als ik het uit heb is mijn visie misschien weer verranderd.

Maar post anders ff een poortmapje Joost (of enkel uitlaatpoort, zal ik mijn software er van de week eens op loslaten (bimblair, geregistreerde bimotion).


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved