Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'mb uitlaatje?' (ID 41762).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 14-3-2007 23:16.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

Nou waterkoeling, kan je altijd hgoere toeren mee halen dan met luchtgekoeld,kan je niet omheen.Ik rijd zelf ook mb en maat van me (jorn op het forum) heeft dus zon moderne senda.Maar het is gewoon stukken sneller.Is logisch,want die blokken zijn verder doorontwikkeld.Is hetzelfde als dat een nsr sneller blokje heeft dan van een mb.
Alleen willen sommige mensen dat dan weer neit snappen


Kreidler racers kunnen tot 16000 toeren volgens de site van Foekema, en dan is de krukas de bottleneck,

lijkt me voor een straat brommer niet lekker rijden.

Verder is een modern blok gewoon sneller, honda kan je ook snel maken maar het is zeker niet zo dat je gewoon even gaat shoppen, het eea monteert, afstelt, en dat je dan ver over de 100 blaast, tenzij je hem zo zwaar vertand dat je in de hoogste versnelling alleen nog maar op gang komt als je een flink zeil boven je brommer knoopt en voor een storm uit berg af gaat rijden, en waar je dan bovendien ook nog een hele hoge berg voor nodig hebt om genoeg afstand te hebben om die snelheid op te kunnen maken.

Bovendien zit je bij ori honda blokken zit je ook met die @*(#&@!(*&$!&^@# 4-bak...
zet er een 6 bak in, scheelt al een berg imo.

edit:
om even antwoord te geven,
homoet special is ook wel een leuke uitlaat op jou setup denk ik

En is het geen optie om bijvoorbeeld een hmr2 of r1 om te bouwen en pas te maken?

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 14-3-2007 om 23:18 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved