Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Helm!' (ID 41729).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 13-3-2007 0:14.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Ja ik snap het ook wel.
Alleen ik snap niet waardat ze nog meer op keuren dan, want als je helm geen keur heeft, dan is ie wss toch niet veilig genoeg om, nja, mee te valle
Misschien zijn die helmen door de fabrikant niet gekeurt, of is het grijze import uit een ander continent waar men niet zo nauw kijkt en niet keurt.
(als ze daar al een helm dragen, maar oke)
Ik zou voor safe spelen en een fatsoenlijke helm halen bij de bromboer ofzo. Pas meerdere helmen, PASVORM is heel belangrijk, als je een helm hebt die veel te groot is dan heb je er weinig aan, en het kan zelfs gevaarlijk zijn.
Als je van plan bent om met een flink opgevoerde brommer te gaan rijden, en op je 18e ook motor te gaan rijden dan zou ik het ook overwegen om een (niet al te dure) motorhelm te kopen voor je brommerperiode en je 25kw periode.
Ik heb nog een brommerhelm, als ik zonder kuip rijd en er staat wind dan heb je bij 90 soms al dat je het gevoel hebt dat je helm van je kop af gerukt word.
Bij 110 heb ik dat helemaal als ik op iets zonder kappen rijd. Met de kuip valt het nog enigzins mee, maar ik ben er niet heel blij mee en wil toch binnen niet al te lange tijd een motorhelm kopen, puur omdat de pasvorm enzo beter is, en dat het veiliger en prettiger is.
edit:
als je in weer en wind gaat rijden, dagelijks verkeer enzo, dan zou ik er ook een pin lock oid in laten zetten.
Is lekker als je in de herfst met een open vizier door de regen moet, bij 60 a 70 lijken die druppels net een hoop naalden die in je gezicht prikken
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-3-2007 om 0:16 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved