Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Advies Crossbrommer' (ID 41689).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 11-3-2007 11:22.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Zulu is vrij duur, maar is het makkelijkste snel te maken omdat er een derbi blok op zit (veel goed after market spul).

Yamaha dt:
oude met een yamaha blok schijnen niet zo'n geweldig blok te hebben maar verder wel behoorlijk degelijk te zijn.

Nieuwe hebben een am6 blok, is net als het derbi blok makkelijk erg snel te maken, wel zijn er zeurpieten die het schakelen niet fijn vinden, maar er is opzich goed mee te rijden.

Voor rieju's geld ongeveer hetzelfde als voor de nieuwe dt's. Roesten alleen meer volgens mij.

mtx-sh:
-kan je behoorlijk makkelijk watergekoelt maken (gewoon mtx-r blok erin keilen)
Is redelijk lastig om snel te maken met een 50cc blok (volgens mij moet je een blok hebben met als basis 50cc bij competities??), er kan wel een 80blok onder.
Overigens is het wel mogelijk om een cr80 cilinder oid pas te maken, dan loopt het wel leuk, maar het is redelijk lastig.

Mt5:
Frame is niet echt stevig imo, en is ook redelijk lastig om echt snel te maken

Als ik ergens kwats vertel zal iemand dat verder wel recht zetten, maar volgens mij heb ik hier een aantal goede voor en nadelen wel opgenoemd.


mt5 frame is sterk zat zolang de ketting niet door het frame sleept , en je achterbrug as zit door heel dun plaatwerk heen maar daar kun je even plaatje´s voorlassen .
verder krijg je een mt frame niet stuk .

nieuwe dt is veel te duur om te gaan crossen imo

beter zoek je dan een senda , die lopen net zo makkelijk hard en zijn veel goedkoper.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Mt5 is wel goed snel te maken hoor, zelfs met 50cc.


kost je klauwen geld


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 11-3-2007 om 11:24 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved