Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Rollerbank versnelling' (ID 41600).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 6-3-2007 20:12.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
wat je nou zei was volgens mij een beetju bull cittaracer (of ik heb het verkeerd begrepen)
de rol weerstand blijft namelijk altijd gelijk
all1 de luchtweerstand neemt to naarmate je sneller gaat, totdat moedernatuur het wint en je je topsnelheid bereikt.
OOh btw ALMER ij snapt wel wat ik bedoel, ik denk trouwns wat ij bedoeld met het aantal omwentelingen van het wiel per/ tijd, hep je misgien niet mee gerekend dat een scooter wiel eigenlijk altijd kleiner is dan die van een brommer (dus kleinere omtrek)
maar idd zo denk ik ook maar dan zou het dus beter voor me zijn als ik op de rollerbank in ze 6 wordt gemeten ipv in ze 4,
en ieder1 zegt weer wat anders
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-3-2007 om 19:38 uur.
Rolweerstand blijft niet altijd gelijk, je vergeet dat een band vervormd tijdens rijden.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
[...]
ik kan je wel vertellen da het vermogen op het achterwiel minder word naarmate je hoger versnelt.
dat komt omdat de vertanding steeds zwaarder word.
Wordt een beetje bullshit verteld hier, het vermogen blijft gelijk ongeacht in welke versnelling je zit. Als je x pk hebt bij y toeren heb je dat gewoon in iedere versnellig hoor. Hier en daar wat afwijkingen met bakrendementen etc.
Koppel is daarentegen in iedere versnelling anders, heeft alleen te maken dat vermogen gelijk is aan koppel maal toerental. Als het toerental stijgt, dan zakt het koppel.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 6-3-2007 om 20:15 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved