Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda MTX (met 125) vragen' (ID 41540).
De reply is geschreven door Rocket Rico (UserID 10268) op 4-3-2007 20:00.

Weet je wel cker dat je een 80 blok hebt? (heb je minstens 5 versnellingen?), Dit kan je ook zien aaan de hoogte van je cilinder, de cilinder van een 80cc blok is hoger(langer slag), dan komen je ophangpunten van je cilinderkop als het goed is ook niet meer overeen met het frame(bij een brommerframe dan).

Het is trouwens onzin dat een 125cc maar 98cc zou zijn, als je met berekenen op 98cc uitkomt heb je de slag van een 50cc blok genomen, 80cc blok heeft een langere slag (minder toeren, meer koppel)en dan kom je gwoon op 125cc uit.

Heb je een ot of nt blok? Bij een ot blok hoort er athena of eurocilindro op te staan (onderaan), bovendien is die cilinder erg laagtoerig en hoef je er niet echt bang voor te zijn dat je hem in elkaar naait door teveel toeren ofzo. Als je maar goed smeert, goed warm rijdt en niet te arm staat afgesteld

Je kan trouwens ook een foto van een athena bekijken koelribben tellen ofzo of andere kenmerken vergelijken met jou cilinder en andere types cilinders




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved