Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Het grote carbon topic' (ID 7141).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 22-1-03?12:00.

Echt carbonen demper, haha, kom op zeg wat een nuteloze verspilling van geld. De meeste harsen in carbon gaan kapot boven 180 graden en bij 120 graden word het al zacht. Je hebt ook harsen die tot 280 graden gaan maar die zijn behoorlijk €..
Bij nog hogere temperaturen kom je bij grafiet en metaal matix composieten enzo.

Persoonlijk vind carbon echt een super kut materiaal, je kan er helemaal niks mee. Als het het ergens aan vast wil zetten moet je de meest rare toeren uithalen met in zet bussen en nog veel meer geouwehoer. Het materiaal is gewoon te stijf om te gebruiken. Er zijn maar een paar nuttige toepassingen voor carbon. Toegepast is het niet eens lichter dan als alu-legeringen zoals 6064-T6. Na mij mening heeft Formule-1 de boel een zwaar gehyped met hun carbon spul. Enigste echte grote voordeel van carbon is dat het "vemoeings" vrij..

Voor de sprinter zat wij er ook aan te denken om op school een schaal frame te maken van carbon. Maar al met al is dat door alle inserts zwaardere dan een buisen frame. Die moeten worden geplaats bij bv de achterbrug ophanging, bevesteging van de schockdemper, ophanging van het motorblok en de constructie van het balhoofd.
Echt kut materiaal dus, het is alleen bruikbaar voor hele specifieke toepassingen.


enne carbon voor de "looks" van je brommer, hmm was een dnll5hit..



[Dit bericht is ge-edit door Joost op 22-1-03 12:30]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved