Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Honda vragen' (ID 41491).
De reply is geschreven door Thijsse (UserID 1436) op 1-3-2007 17:41.
Omdat de TS zich netjes voorstelt, zich de moeite doet omeen net topic te maken, en omdat het toch wel veel met brommers te maken heeft, hebben we besloten hem weer t openen
ik waarschuw bij deze iedereen om dit topic ook zo mooi en schoon te houden als t nu is, en het niet te verkloten voor de ts
edit:
om je een beetje op weg te helpen, honda kwam in zijn tijd(1975-1990) het meest voor, omdat ze een van de meest uigebreide assortimenten hadden, met de mb, mt, nsr, mtx mbx enz enz
voor ieder wat wils dus
in de tijd dat honda zn opkomst maakte in het slechter gegaan met de duitsers, waaronder zundapp en kreidler, dit kwam doordat de japanners veel goedkoepr geproduceerd werden.
je hebt een antal verschillende honda blokke, het grootste verschil is het oude en het nieuwe type.
het verschil tussen deze 2 is dat het oude type gebruikt werd op mt, mb en mtx ot, en het nieuwe type op mtx, nsr en mbx
het nieuwe type komt zowel voor en luchtgekoeld (ac) en vloeistofgekoeld(lc) het is mogelijk om een ac blok om te bouwen naar een lc blok, hiervoor heb je een andere cliner, kop en koppelingsdeksel nodig
nu mag de rest van bf me aanvullen
Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 1-3-2007 om 17:49 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved