Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitlaatvraag-->stinger' (ID 7009).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 21-1-03?13:55.

Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

in laag toeren zou je uitlaat langer moeten zijn vanwege de gastemp, daarom dat dat atac in laag toeren openstaat

of braak ik nu onzin uit?


Gedeeltlijk waar. De reden waarom lage toeren uitlaat langer moet zijn heeft voornamenlijk te maken met het feit dat je uitlaat poort langer open staat in lage toeren. De "reflexie" golf moet dus later komen. Dit bereik je dus door een langere uitlaat. Het is natuurlijk ook waar dat je bij lagere toeren een lagere temperatuur in je uitlaat krijgt, hier door is de gas snelheid lager... Maar hier over is eigenlijk maar weinig te vinden. Waarschijnlijk dat er in blairs boek wel het een en andere over de relatie gas temperatuur en toeren staat (bart?)

Het ATAC systeem gaat idd in de lage toeren open om de druk/dichtheid en temperatuur in de uitlaat te verlagen. Hier door word je uitlaat als ware fictief langer. De uitlaat krijgt er dus 170cc extra volume bij als de atac klep open gaat. Kawa had ook zo'n systeem, genaamd KIPS dacht ik. Kwam ongeveer op het zelfde neer dacht ik.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved