Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Powerbox' (ID 7073).
De reply is geschreven door huh (UserID 574) op 20-1-03?16:58.

Quote:
Originally posted by: Pertijn

Quote:
Originally posted by: huh

Alsof iemand die forumregels doorleest bij z'n registratie, maar goed.

En ik blijf d'r bij dat de effectiviteit van een powerbox o.a. afhangt van de inlaatduur v/d cilinder. Was ook nie echt een al te populair topic , maar ja.


Vertel je theorie, ik ben zelf ook nog steeds geintresseerd in de die materie waar niemand uitsluitsel over heeft


Ow het is nie al te spectaculair hoor .

Dit topic is het ([URL[t]]http://www.brommerforum.nl/showtopic.asp?fid=3&id=6634[/t]topic[/URL]):

-----

Nee geen standaard vraag over de powerbox

Ik zit dus met de brandende vraag waar ik zeer graag antwoord op wil, of beter gezegd wil ik nou horen of het wel of nie klopt wat ik denk.

Heeft een powerbox meer zin als de inlaat duur van je cilinder groter (langer) is of nie?

Ik dacht dus zelf van wel en wel om de volgende reden:

Een powerbox vangt toch het mengsel op dat weer uit je cilinder komt nadat het daar d'r uit is geduwd zeg maar?
En hoe langer de inlaat duur, hoe groter het verzuipen in lage toeren (over het algemeen, want je mengsel wordt te rijk omdat ie 2x benzine mee neemt)?

--> Conclusie --> Een powerbox heeft meer effect als de inlaat duur van de cilinder langer is.

Ow ja en ik heb inlet port duration naar het Nederlands vertaald met inlaat duur van cilinder, want ik wist het Nederlandse woord nie helemaal...

-----

Maar spectaculair of nie, ik weet dus nog steeds nie of het klopt.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved