Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'verschillen in helm???' (ID 41322).
De reply is geschreven door dirtbag (UserID 12012) op 20-2-2007 12:28.

Als je met een brommer recht tegen een boom rijdt, ben of een belabberde rijder, of je hebt teveel gezopen.

Naar mijn idee heb je de meeste ongelukken op een brommer doordat je wielen gewoon onder je uit donderen, en jij dus tijdens het rijden zijdelings valt, dus dan val je in feite van ongeveer 150 cm tot maximaal 200 naar beneden. afhankelijk van de hoogte van je brommer.

De helm maakt hierin het verschil dat deze ketst tijden het rijden, dus in plaats van dat jouw tere huidje en breekbare schedel te pletter slaat en de inhoud veranderd in moes. Een helm zorgt ervoor dat je hoofd niet de grond raakt en absorbeerd de schok. dit gaat nagenoeg altijd ten koste van de integriteit van de helm zelf. (1 keer gevallen, helm bij vuilnis)

verschil in de prijs van een helm zit in een groot aantal factoren.

De belangrijkste is natuurlijk veiligheid, als een helm in nederland verkocht wordt, moet hij voldoen aan de absolute minimum eisen.

Comfort, hieronder vallen, pasvorm, windgeruis, trekkracht achterover bij een hogere snelheid, condensvorming op het visier, en nog wel een aantal factoren.

slijtvastheid, een dure helm die wordt niet zo snel smerig en de stickers zullen niet zo snel loslaten.

visier, een dure helm zal minder snel een visier hebben dat breekt of waar krassen op komen of zal verkleuren door UV licht.


een motorhelm is gewoon beter in nagenoeg alle aspecten behalve de prijs. deze helmen zijn ook geschikt om 200 km/u te kunnen rijden, want er zijn genoeg motoren die die dit toch echt wel kunnen, en als jij dat ook doet met je goedkope helm van de lidl dan heb je kans dat je achter je kunt kijken zonder je hoofd te draaien of gebruik te maken van spiegels.


db


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved