Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 17-2-2007 16:25.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



Als je toch met lucht gaat spoelen, waarom dan niet gelijk injectie. Zo werkt de ditech ook, die spoelt alleen met lucht, en als uitlaatpoort dicht is spuit hij pas in.

Is handiger dan via twee roterende inlaten en een carb werken denks, want dat werkt niet eens. Zodra je druk gaat opbouwen is er geen onderdruk meer in je carter en wordt er ook geen lucht meer door je carb gezogen. Tenzij je pas druk op gaat bouwen nadat uitlaatpoort gesloten is, maar dat vind ik een beetje omslachtig.

Injectie toepassen is dan iets makkelijker, aan het spul is gemakkelijk te komen, maar zoals al in het filmpje te zien is, het hoeft niet eens.




Als je die roterende inlaat maakt is het een kleine moeite er een roterende uitlaat bij te maken. Je kunt dan spoelen wanneer je wilt, en onderdruk in je carter heb je niet nodig omdat je je uitlaatpoort heel vroeg kunt sluiten.

Probleem met injectie is dat je zelf de computer zult moeten maken/programmeren. Mij lukt dat iig nooit.

Al met al ís een turbo op een brommer zetten omslachtig, en een goede oplossing heb je zo 1-2-3 niet ben ik bang.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved