Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 17-2-2007 15:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Toestemming vragen voor pro forum is vrij simpel. En zo te zien heb je genoeg zinnigs te melden voor PF
Mgoed, vind dit topic in TF ook wel intressant, soms is de kijk van iemand met de ballen verstand van iets ook best handig. Komen soms op oplossingen waar je zelf nooit aan denkt
Mgoed, zou je dat blok eens op kunnen duikelen en ff meten hoeveel lucht zo'n ding in 2 sec blaast oid? Als je nog op de middelbare school zit kun je daar de longinhoud meter vast wel voor lenen
Volgens mij had ik samen met Lude eens uitgerekend dat 4m^3 lucht per minuut voor een leuke extra vulling zou zorgen op een 70cc MT cilinder.
Heb trouwens ook ff zitten denken over het spoelen. Als je nou eens spoelt met alleen lucht (oftewel bypass van je charger om je carb heen, rechtstreeks op (een) spoelpoort(en)) zit je ook niet met verspild mengsel, terwijl je wel een goede spoeling haalt. Dit hoeft theoretisch gezien maar heel kort, denk dat 4 tot 8 graden spoeling oid genoeg is.
Nadeel hiervan is dat je dan wel 2 roterende inlaten zal moeten maken, en dat je dus een rechtstreekse aansluiting op (een) spoelpoort(en) moet hebben. Plus dat je nog iets zou moeten hebben om te kunnen switchen tussen lucht naar de carb en lucht naar je spoelpoort(en).
Misschien 2 roterende inlaten, eentje vóór je carb en eentje rechtstreeks naar die poort(en). Heb je ook je switch meteen.
Al met al word het nog best veel werk om zoiets goed werkend te krijgen. Komt in de buurt van zelf een blok bouwen
Edit: Opzetje (Paint power)
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 17-2-2007 om 14:14 uur.
Als je toch met lucht gaat spoelen, waarom dan niet gelijk injectie. Zo werkt de ditech ook, die spoelt alleen met lucht, en als uitlaatpoort dicht is spuit hij pas in.
Is handiger dan via twee roterende inlaten en een carb werken denks, want dat werkt niet eens. Zodra je druk gaat opbouwen is er geen onderdruk meer in je carter en wordt er ook geen lucht meer door je carb gezogen. Tenzij je pas druk op gaat bouwen nadat uitlaatpoort gesloten is, maar dat vind ik een beetje omslachtig.
Injectie toepassen is dan iets makkelijker, aan het spul is gemakkelijk te komen, maar zoals al in het filmpje te zien is, het hoeft niet eens.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved