Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 17-2-2007 13:54.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
dat dacht ik dus ook dat dat handig te halen is
zelfde als een bladblazer zeg maar
setup was toen
50 cc athena 6 poorts geforceerde koeling
ori onsteking
17 mm carb met verstelbare sproeier
aangepaste gefocreerde koeling kap die zijn lucht naar een buis zetten die over een powervilter was geschoven voor filteren voor de carb meten ik 0.2 bar voor een 10 sec (verzopen)
en ik heb toen niet gemeten wat ie opbracht zonder het in de carb te blazen
ik denk dat er nog veel meer uit te halen was met die fan als je de behuizing aanpast
afstellen moet ook wel lukkken
heb het blok nu nog staan waar het meer is uitgevoert
is wel verandert naar
50 cc athena 6 poorts
afgevlakte kop
19 mm carb
dopler powefilter
+ aangepaste ontsteking
home made uitlaat ( opmaat)
stuur op gebouwet voor gas te geven en toeren teller om toeren te meten
was een project voor school wat ik gebruikt heb om aan te tonen dat je met een contact punt ontsteking op een 50 cc blok over de 16 k kunt halen
edit: ik vind dat dit topic anders moet heten namelijk turbo @ 50 cc 2 takt
aangezien ik niet op het pro forum mag reageren
Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 16-2-2007 om 21:00 uur.
Toestemming vragen voor pro forum is vrij simpel. En zo te zien heb je genoeg zinnigs te melden voor PF
Mgoed, vind dit topic in TF ook wel intressant, soms is de kijk van iemand met de ballen verstand van iets ook best handig. Komen soms op oplossingen waar je zelf nooit aan denkt
Mgoed, zou je dat blok eens op kunnen duikelen en ff meten hoeveel lucht zo'n ding in 2 sec blaast oid? Als je nog op de middelbare school zit kun je daar de longinhoud meter vast wel voor lenen
Volgens mij had ik samen met Lude eens uitgerekend dat 4m^3 lucht per minuut voor een leuke extra vulling zou zorgen op een 70cc MT cilinder.
Heb trouwens ook ff zitten denken over het spoelen. Als je nou eens spoelt met alleen lucht (oftewel bypass van je charger om je carb heen, rechtstreeks op (een) spoelpoort(en)) zit je ook niet met verspild mengsel, terwijl je wel een goede spoeling haalt. Dit hoeft theoretisch gezien maar heel kort, denk dat 4 tot 8 graden spoeling oid genoeg is.
Nadeel hiervan is dat je dan wel 2 roterende inlaten zal moeten maken, en dat je dus een rechtstreekse aansluiting op (een) spoelpoort(en) moet hebben. Plus dat je nog iets zou moeten hebben om te kunnen switchen tussen lucht naar de carb en lucht naar je spoelpoort(en).
Misschien 2 roterende inlaten, eentje vóór je carb en eentje rechtstreeks naar die poort(en). Heb je ook je switch meteen.
Al met al word het nog best veel werk om zoiets goed werkend te krijgen. Komt in de buurt van zelf een blok bouwen
Edit: Opzetje (Paint power)
Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 17-2-2007 om 14:14 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved