Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door zundappchef (UserID 2554) op 16-2-2007 20:58.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]


0.2 bar? Netjes Maar hoeveel lucht verplaatst zoiets? En als een geforceerde koeling al 0.2 bar kan geven, kan een zelf gefabriceerd compressortje best 0.5 bar leveren zonder al te veel vermogens verlies denk ik.

En dat je het niet afgesteld kreeg is niet vreemd. Wat was je setup op dat ding? Zeker geen toerenjankertje? En heb je je carb lucht dicht gemaakt? Anders dikke kans dat het meerendeel van je lucht weer via je carb naar buiten kwam en het enige wat je bereikt is dat je constant benzine je motor in blaast op het moment dat het dat niet wil hebben (bij membraan inlaat)

Heb ook ff gekeken naar superchargers voor nitro-auto's.

Vond dit:
http://www.rbinnovat...log/supercharger.php
Alhoewel die meestal 3cc zijn denk ik dat zoiets misschien een goed uitgangspunt is. Ze bouwen trouwens ook op maat, naar jou specificaties als je dat wilt. Zal wel duur zijn denk ik



dat dacht ik dus ook dat dat handig te halen is

zelfde als een bladblazer zeg maar

setup was toen

50 cc athena 6 poorts geforceerde koeling
ori onsteking
17 mm carb met verstelbare sproeier
aangepaste gefocreerde koeling kap die zijn lucht naar een buis zetten die over een powervilter was geschoven voor filteren voor de carb meten ik 0.2 bar voor een 10 sec (verzopen)
en ik heb toen niet gemeten wat ie opbracht zonder het in de carb te blazen


ik denk dat er nog veel meer uit te halen was met die fan als je de behuizing aanpast
afstellen moet ook wel lukkken

heb het blok nu nog staan waar het meer is uitgevoert
is wel verandert naar
50 cc athena 6 poorts
afgevlakte kop
19 mm carb
dopler powefilter
+ aangepaste ontsteking
home made uitlaat ( opmaat)
stuur op gebouwet voor gas te geven en toeren teller om toeren te meten

was een project voor school wat ik gebruikt heb om aan te tonen dat je met een contact punt ontsteking op een 50 cc blok over de 16 k kunt halen



edit: ik vind dat dit topic anders moet heten namelijk turbo @ 50 cc 2 takt
aangezien ik niet op het pro forum mag reageren



Dit bericht is gewijzigd door zundappchef op 16-2-2007 om 21:00 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved