Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 15-2-2007 23:12.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




ik heb wel is gemeten als alles optimaal kan ik uit mijn geforceerde koeling 0.2 bar druk halen
en dan ben ik maar een beunhaas die dat doet
en kwa vermogen is niet veel te weggeven vrij weinig aleen wat gas reactie ik heb het geprobeert om in mijn carb te laten spuiten aleen het is gewoon niet af te stellen teminste ik kreeg het niet afgesteld want hij verzoop de heletijd heb het geprobeert met de hand af te stellen met verstelbare sproeier aleen ik kwam met een 2 e probleem het koelen van mijn cilinder

maar het is dus niet zo super moeilijk om wat vermogen te winnen met een compressor aangedreven dor de krukas met veel vermogen verlies als je enigsins gaat berekenen



0.2 bar? Netjes Maar hoeveel lucht verplaatst zoiets? En als een geforceerde koeling al 0.2 bar kan geven, kan een zelf gefabriceerd compressortje best 0.5 bar leveren zonder al te veel vermogens verlies denk ik.

En dat je het niet afgesteld kreeg is niet vreemd. Wat was je setup op dat ding? Zeker geen toerenjankertje? En heb je je carb lucht dicht gemaakt? Anders dikke kans dat het meerendeel van je lucht weer via je carb naar buiten kwam en het enige wat je bereikt is dat je constant benzine je motor in blaast op het moment dat het dat niet wil hebben (bij membraan inlaat)

Heb ook ff gekeken naar superchargers voor nitro-auto's.

Vond dit:
http://www.rbinnovat...log/supercharger.php
Alhoewel die meestal 3cc zijn denk ik dat zoiets misschien een goed uitgangspunt is. Ze bouwen trouwens ook op maat, naar jou specificaties als je dat wilt. Zal wel duur zijn denk ik


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved