Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door zundappchef (UserID 2554) op 15-2-2007 18:29.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]
Omdat je met een roterende inlaat de carterdruk enigzins beperkt. Anders blijft je turbo mengsel je carter in pompen. Hoge carter druk -> veel weerstand onder je zuiger, bij detonatie & veel stress op je keeringen en pakkingen.
"Powerband" voor een turbo word grofweg bepaald door de gevoerde druk, opspin moment en geometrie van de schoepen.
[...]
Zul je zelf een kleine rootsblower oid moeten maken, alleen kost dat veel vermogen onderin. Dus weet niet of een 50cctje/70cctje dat wel trekt in lage toeren.
Misschien kun je werken met centrifugaalkoppeling op je compressor oid, dat ie aangrijpt vanaf een bepaald toerental. Beetje opspin moment van een turbo idee.
ik heb wel is gemeten als alles optimaal kan ik uit mijn geforceerde koeling 0.2 bar druk halen
en dan ben ik maar een beunhaas die dat doet
en kwa vermogen is niet veel te weggeven vrij weinig aleen wat gas reactie ik heb het geprobeert om in mijn carb te laten spuiten aleen het is gewoon niet af te stellen teminste ik kreeg het niet afgesteld want hij verzoop de heletijd heb het geprobeert met de hand af te stellen met verstelbare sproeier aleen ik kwam met een 2 e probleem het koelen van mijn cilinder
maar het is dus niet zo super moeilijk om wat vermogen te winnen met een compressor aangedreven dor de krukas met veel vermogen verlies als je enigsins gaat berekenen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved