Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door Timmetje1990 (UserID 12174) op 15-2-2007 0:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]




is het sirieus vanaf dat toerentalpas?

ik heb vanaf 1500rpm tot 2500 een turbo die meewerkt en dan 3000rmp komt tot de 4500 mee doet en dan is het wel op kwa trek kracht
dat gat word meestal opgevangen dooor een vacum klep die het overschakel moment regelt tussen elec en uitlaatgassen als dat vacum niet precies goed is krijg je soms helemaal geen turbo en soms krijg je constant turbo en soms krijg je te veel druk en trekt het bruut dus dat word nogal geregelt tegen woordig vroeger konden ze niks met die turbo lag
en in amerika met die grote locht jeeps merk je da helmaal goed dat ze 2 turbo`s hebben zonder die regelet te hebben




effe ontopic hoe start je zoon ding met turbo lijkt me nogal verzuip achtig


Dan heb ik hier ook nog een vraag op, zit dit topic mooi mee te lezen, heerlijk intersant dit Hoe wordt (zeg maar) de powerband van de turbo bepaalt?

En waarvoor is de roterende inlaat bijna een must voor een turbo, de poorte in de cilinder worden toch op een bepaalde tijd gesloten net zoals bij een roterende inlaat?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved