Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door zundappchef (UserID 2554) op 14-2-2007 23:22.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


een jongen edit: 1 druppeltje zal ook wel geen probleem zijn, maar continue heel de benzine toevoer lijkt me minder, ook zitten er in de uitlaatgassen van een auto geen benzine druppels (als je auto in orde is dan...)

dat is wel degelijk zo, gaan anders maar kijken waarom water injectie na de turbo gebeurd, ik zal op zoek gaan naar een plaatje, kan niks beloven echter...

turbo gat is gewoon het gebied waarin de motor te weinig uitlaatgassen produceert om de turbo op gang te brengen, bij mijn auto is dat heel goed merkbaar, onder de 3500rpm gebeurd er zo goed als niks, daarboven is het feest.

nieuwere turbo's zijn veeel efficienter (bijv door toepassing van kogellagers ipv glijlagers) en spoelen veel eerder op bij dezelfde opbrengst als mijn turbo.


Dit bericht is gewijzigd door Joostvdw op 14-2-2007 om 20:20 uur.




is het sirieus vanaf dat toerentalpas?

ik heb vanaf 1500rpm tot 2500 een turbo die meewerkt en dan 3000rmp komt tot de 4500 mee doet en dan is het wel op kwa trek kracht
dat gat word meestal opgevangen dooor een vacum klep die het overschakel moment regelt tussen elec en uitlaatgassen als dat vacum niet precies goed is krijg je soms helemaal geen turbo en soms krijg je constant turbo en soms krijg je te veel druk en trekt het bruut dus dat word nogal geregelt tegen woordig vroeger konden ze niks met die turbo lag
en in amerika met die grote locht jeeps merk je da helmaal goed dat ze 2 turbo`s hebben zonder die regelet te hebben




effe ontopic hoe start je zoon ding met turbo lijkt me nogal verzuip achtig


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved