Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Dieselbrommer met cb50 blok' (ID 41229).
De reply is geschreven door RUTGER_86 (UserID 1634) op 13-2-2007 22:59.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
is waarschijnlijk al wel gezegt maar heb het topic niet gelezen, maar er bestaan ook 2t diesels hoor..

Die hebben een carter met olie gewoon voor de smering en via zegmaar de spoelers word er dan met een compressor lucht ingepompt (spoelers staan alleen niet in verbinding met het carter, het zijn dus eigenlijk gewoon lucht wegen), die lucht wordt door de zuiger gecomprimeerd en word daardoor warm. Als de zuiger vlak bij bdp is word er dan via de kop diesel ingespoten en dat ontbrand door de hitte van de aanwezige lucht die onder behoorlijke druk staat, nu krijg je dus een arbeidsslag. Wat hier wel apart aan is, is dat er een uitlaat klep in zit die open gaat tijdens de arbeidsslag zodat de compressor de cilinder kan schoonblazen.

Dan in odp sluit die klep weer en kan hij weer druk opbouwen ..

waar je wel rekening mee moet houden is dat de compressie een stuk hoger is van een diesel idd, en ik denk ook niet dat je een uitlaat klep met nokkenasje op je huidige cilinder kan fixen

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 13-2-2007 om 8:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 13-2-2007 om 13:32 uur.

ik denk dqat je op zo'n kleine schaal dat hele 2takt diesel gebeuren even moet laten voor wat het is.. want dan heb je al het vermogen nodig voor all1 al de brandstofpomp en de compressor aan te drijven..

ik heb de rest van het topic niet helemaal gelezen.. maar die stationair diesel motoren hebben mss wel 12pk maar wel ruim 500 cc of meer. en waarom denk je dat een brommobiel ook een 500cc 2 cilinder heeft.

een kleine motor zeg max 100cc werkt niet als diesel. te weinig opbrengt om het rendabel te maken.

maar de slimme opmerkingen van wordt hij niet te warm... een diesel heeft een beter rendement als bezine dus het blok wordt minder warm. (waarom kkrijgen moderne auto's steeds vaker standkachels... juist omdat het blok de auto van binnen niet meer warm krijgt..... ff als vorbeeld he)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved