Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 13-2-2007 20:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
als je een turbo op zo een ding zet mis je veel koppel onderin omdat in lage toeren de turbo alleen maar tegenwerkt, dat hoor je ook in het filmpje, pas bij hoge toeren begint het zijn vruchten af te werpen



alsof je met een 2-takt al koppel had? powerband was van tevoren al smal, nu nog steeds alleen stukje heftiger.

beetje apart, auto tegenover een 2-taktje zetten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]

mja bij een auto pakt ie ook pas halverwege aan ik denk dat dat met de drukverdeling in het toerengebied zit, dat vroeg aangrijpen niet werkt



lukt wel hoor, kleine turbo is snel op gang, doet t alleen niet goed in hoge toeren. daarom zijn er tegenwoordig turbo's met variabele geometrie. bovendien zijn er nog wel meerdere dingen mogelijk zoals kleine en grote turbo (bmw) of turbo en compressor (vag).

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 13-2-2007 om 20:35 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved