Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Dieselbrommer met cb50 blok' (ID 41229).
De reply is geschreven door HersenSpinsel (UserID 8134) op 13-2-2007 8:40.

is waarschijnlijk al wel gezegt maar heb het topic niet gelezen, maar er bestaan ook 2t diesels hoor..

Die hebben een carter met olie gewoon voor de smering en via zegmaar de spoelers word er dan met een compressor lucht ingepompt (spoelers staan alleen niet in verbinding met het carter, het zijn dus eigenlijk gewoon lucht wegen), die lucht wordt door de zuiger gecomprimeerd en word daardoor warm. Als de zuiger vlak bij bdp is word er dan via de kop diesel ingespoten en dat ontbrand door de hitte van de aanwezige lucht die onder behoorlijke druk staat, nu krijg je dus een arbeidsslag. Wat hier wel apart aan is, is dat er een uitlaat klep in zit die open gaat tijdens de arbeidsslag zodat de compressor de cilinder kan schoonblazen.

Dan in odp sluit die klep weer en kan hij weer druk opbouwen ..

waar je wel rekening mee moet houden is dat de compressie een stuk hoger is van een diesel idd, en ik denk ook niet dat je een uitlaat klep met nokkenasje op je huidige cilinder kan fixen

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 13-2-2007 om 8:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door HersenSpinsel op 13-2-2007 om 13:32 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved