Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 13-2-2007 1:05.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Natuurlijk is het een 2-takt. Een 1-cilinder die zo'n geluid maakt MOET wel een 2-takt zijn.
Daarnaast moet er worden nagedacht (wanneer er een hoge turbodruk gaat worden gebruikt) hoe je de afdichtingen bij bijvoorbeeld de krukas gaat zekeren.
Daarnaast zit je met het probleem dan bij een 2-takt er bijna altijd gebruik wordt gemaakt van een carburateur. Wanneer je de turbo voor de carburateur plaatst werkt de "Venturi-werking" niet meer en krijgt je cilinder dus geen benzine.
je zegt het zelf al...gewoon suck through maken en het probleem van de venturiwerking is al opgelost.
over de keerringen zou ik me maar niet drukmaken..ik wacht nog altijd op het moment dat iemand een manometer op zn carter plaatst en laat zien wat de druk is bij 10k.
een keerring zoals bij de krukas sluit juist beter onder druk mits goed geplaatst, natuurlijk zijn daar ook limieten aan maar dat zijn dingen die nog op te lossen zijn, desnoods met dubbele keerring, plaatjes en weet ik veel wat.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved