Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door Kees de Jong (UserID 5620) op 12-2-2007 23:44.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Een powervalve (zoals Honda's ATAC-systeem) is er overigens voor bedoeld om op een lager toerental een hoger koppel te vormen. Dit heeft weer alles te maken met het uitlaatsysteem en dus ook de expansiewerking. Compleet ander principe dat dan ook alleen op 2-takt wordt toegepast.
Wat heeft het veranderen van de uitlaatpoort te maken met expansie werking?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Een expansieuitlaat "trekt" namelijk de uitlaatgassen uit de cilinder.
Een expansie uitlaat duwt door middel van een drukgolf onverbrand mengsel wat is ontsnapt uit de cilinder terug de cilinder in.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Biggetjuuh
Onzin.
Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 12-2-2007 om 23:45 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved