Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Dieselbrommer met cb50 blok' (ID 41229).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 12-2-2007 18:50.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Leuk die werktuigbouwers derbij, doe zelf ook WTB...
Verdiep je eerst es wat meer in de dieseltechniek... Komt aardig wat bij kijken. Bovendien zit je met zoveel aanpassingen dat je mijns inziens beter gewoon een nieuw blok kunt gaan bouwen...
Wat verandert moet worden:
Je zuiger... zal der 1 met holte en strakkere passing moeten worden. Je drijfstang zal sterker moeten. Je krukas zal veel sterker moeten. Je lagers zullen glijlagers moeten worden, omdat die de druk beter aankunnen. Komt nog es bij dat dat die glijlagers gesmeerd moeten worden (oliepomp). Je zit met je brandstofpomp (op nokkenas?). Dan denk ik dat die 'bus' in je bougiegat het niet gaat houden (komt nogal wat druk bij!). Ook zal je vliegwiel zwaarder moeten worden...
Wat ik niet zeker weet: Dieselmotoren wordt de zuiger met olie gekoeld, dit zul je ook op je motor moeten zeggen...Zoveel (zwaardere) aanpassingen gaan niet passen in je blok!
lulkoek :/
strakkere passing? echt niet, loopt je zuiger aleen maar klem in de cilinder.
holte is nergens voor nodig, eerder een zuiger met bult (meer compressie dus)
lagers ombouwe naar glijlagers? laat me niet lachen!
die helicoil in je cilinderkop gaat die druk makkelijk houden hoor, tis geen 1700 bar wat er op komt te staan.
ga er maar vanuit dat je koppakking het eerder begeeft als het draad van je bougie.
vliegwiel zwaarder zal idd geen kwaad kunnen, je moet de zuiger tenslotte ook weer tegen die compressie indrukken.
en zuigerbodemkoeling is idd ook geen slecht idee, maar dat is nog wel de minst moeilijke aanpassing.
doe zelf opleiding tot instrumentmaker btw, krijg dezelfde vakken als wtb ook, aleen dan op HBO niveau.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved