Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Dieselbrommer met cb50 blok' (ID 41229).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 12-2-2007 18:49.
Jongens... hij wil een 4taktje ombouwen naar een dieseltje..
Zoveel werkt is dat niet, bovendien moet je er niet vanuit gaan dat hij van een Honda 4takt blok een hi-performance diesel blok wil gaan maken.
30bar compressie kan je zoiezo wel schudden, maar een druk iets minder dan 20bar is prima te doen. En dat kleine beetje diesel ontbrand dan heus wel...
Ik denk, gewoon meer compressie creeren door er een langere drijfstang op te zetten, en een langere zuiger compressie zuiger.
Bougie gat misschien tappen zodat er iig een gloeiplug van een dieseltje inkan.
Denk dat je heus niet zoveel hoeft te doen, tenzij je er dikke vette prestatie's uit wilt schoppen. ( ik weet niet wat je budget is ? )
een 2takt 50cc brommer loopt zonder aanpassingen ook op diesel, en rijd dan zelf 40 ipv 45...
Dus met een Honda (kwaliteit) 4takt blok kan er ook echt wel zonder problemen op lopen, daar ben ik van overtuigt.
Maar voor het fijne moet je dan meer compressie creeren, bovendien, voordat je er een gloeiplug in propt, moet je natuurlijk veel compressie hebben.
Gezien het feit ik je budget niet weet en gok op 400eu ? denk ik dat je beter een normale bougie kan houden...
O oh, voordat je het uit gaat proberen op een oud blok, weet zeker dat je er harde kleppen en klep zittingen in hebt zitten. Want die verbranden anders natuurlijk instant.
Vertel eerst je budget maar eens, want we weten allebei dat 4takt onderdelen duur zijn.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved