Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Turbo op vespa' (ID 41223).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 12-2-2007 1:42.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nix
Praktisch iedereen op BF, omdat een deel van de onverbrande uitlaatgassen teruggezogen worden naar de cilinder, waardoor je dan ook een grotere druk kan opbouwen in de verbrandingskamer.

Dit bericht is gewijzigd door nix op 12-2-2007 om 0:13 uur.


Nee, praktisch iedereen zegt dat je flink wat moet aanpassen om het rendabel te maken, niet dat het niet mogelijk is.

Er zijn zat 2-takten met turbo, alleen op een 50cctje gaat je dat zo snel niet lukken. Eerste opgave is om een turbo te vinden die klein genoeg is, en dat is waarschijnlijk al zo goed als onmogelijk.

Vervolgens zul je je complete blok aan moeten passen. Timingen, compressie, inlaattraject. Liefst een roterende uitlaat, om al te veel valse spoeling te voorkomen.

Wat je bereikt als je een turbo op een 2-takt zet zonder aanpassingen is dat je een draaikolk in je tank krijgt omdat je liters mengsel wegblaast, en ik betwijfel of ie er echt veel sneller van word.

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 12-2-2007 om 1:42 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved