Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Koeling linker krukashelft Honda' (ID 41163).
De reply is geschreven door KaWaReZ (UserID 2391) op 8-2-2007 17:50.
wat ik me meer afvraag, waarom heeft alleen honda (ac) dat en niet alle andere ac-brommerblokken.
Niet aankomen met gelul dat honda het meest gemaakt is en meest mee gereden is oid.
(of dat honda meer toeren kan draaien dan andere brommers --> kawa/dapp/kreid kunnen ook toeren draaien )
als het probleem bij het vliegwiel zou liggen, dan zouden meerdere brommers dat moeten hebben, aangezien men vroeger nogal eens technieken van elkaar overnam.
waar het misschien aan kan liggen (theorie)is, dat veel van die carters zijn gebruikt icm 70cc setups.
De krukas is aan de vliegwielkant langer dan aan de koppelignskant en het vliegwiel heeft wel degelijk wat invloed (indien er ook maar een minimaal verschil is in gewicht).
Als ik aan temperatuur denk denk ik eerder, dat als een blok te warm wordt, dat je dan eerder een warmgelopen cilinder krijgt, dan een zachter blok...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved