Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'betoog snelheid brommers' (ID 41124).
De reply is geschreven door steavey (UserID 2169) op 6-2-2007 14:51.

voor:
- beter voor de brommers ( dus niet 45 rijden met een afgeknepen brommer)

Meer toeren is meer slijtage en dus helemaal niet beter voor een brommer. Hoe meer vermogen je gaat halen uit hetzelfde aantal CC's hoe harder het allemaal zal slijten en hoe groter de kans op opblazen. kortom, slechter voor de brommer en gevaarlijker in het verkeer. Een betere oplossing zou zijn: sta 120 cc toe.

- veiliger ( niet 30 rijden op een weg waar auto's 50 mogen )

Goed punt.

- rechtvaardiger voor jeugd ( geen beotes voor max snelheid maar voor gereden snelheid )

Bullshit, De wet schrijft voor dat de constructie snelheid beperkt moet worden tot 45 kmh. Als je hem opvoert ben je in overtreding en is het je eigen schuld. Alle voertuigen moeten voldoen aan eisen die voor het voertuig gelden. Een voorbeeld hiervan is de 25 KW Motor. Je kunt ook niet zeggen dat je iemand met een 25 KW rijbewijs gewoon op een hayabusa kunt laten rijden met vol vermogen als ie de gashendel niet meer dan een kwart open draait.

- beter voor economie ( je mag met een puch geen 80 dus koop je een rs omdat je daar wel harder mee kan )

Deze volg ik echt niet. Allereerst heb ik genoeg puchjes gezien die niet lullig doen over een dergelijke snelheid, en daarnaast denk ik niet dat dit ook maar enigge invloed heeft op de economie. De meeste mensen die een nieuwe brommer kopen hebben genoeg geld. Die mensen gaan voor de brommer die zij kiezen, niet voor de brommer die voor handen is. Daarnaast worden de meeste brommers tweedehands(zwart) gekocht. Hierover word geen belasting betaald of wat dan ook en stimuleert dus niet de economie.

- je kunt de verzekeringen voor schakels nu duurder maken voor dan voor puchies ipv dat ze hetzelfde zijn wat complete onzin is

Ik weet niet hoe dat is waar jij woont maar hier in Nijmegen bestaan al jaren verschillende premie's voor snorfietsen, automaten, schakels en scooters.

tegen:
minder veilig (dus niet want er komt een praktijkexamen voor brommers)

Dus wel want de meeste 16 jarige kunnen dergelijke verantwoordelijkheden niet zo goed aan. Practijkexamen is heel goed hoor, maar dan moet er gewoon onderscheid gemaakt worden in cattagorie.

Ik zou pleiten voor het systeem wat in duitsland bestaat. Een appart 80CC rijbewijs en een appart snorfiets rijbewijs. Als je 15 bent kun je een snorfiets rijbewijs halen wat niet veel anders is dan rijden op een fiets. Als je 16 bent kun je omhoog naar het bromfietsrijbewijs vaoor 50 cc met 45 kmh. Als je 17 bent een 80 cc rijbewijs waarmee je 80 kunt. Op je 18e het 25 Kw rijbewijs etc.
Ook zou ik het zo regelen dat als je een snorfietsrijbewijs hebt, je niet opnieuw af hoeft te rijden voor bromfiets of 80 cc omdat je tussendoor steeds een jaar ervaring op doet.





Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved