Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '50cc-snel voor MTX-SH' (ID 7030).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 16-1-03?10:32.

Er zijn eigenlijk meer twee type honda blokken:

* Lucht gekoelde honda blok, met scheve cilinder stand. En dom ophangpunt op de kop (50 en 80 versie).

* Vloeistof gekoeld honda blok, met rechte cilinder stand. (50 en 80 versie)

Onder de eerste generatie brommers van honda lag allemaal het eerste lucht gekoelde blok. Dit zijn dus de MBX-S, MT, MB, MTX-OT.

De volgende generatie brommers kwamen uit met het nieuwe honda blok, dit zijn de: MBX, NSR & MTX-R.

Echter in nederland mocht de MTX-R niet worden verkocht vanwege de vloeistof koeling, brommers ware jha fietsen met hulp motors geen kleine motoren.... :(
Dus hebben de aardige mensen van honda hebben helemaal een apart blok gemaakt voor de nederlandse markt, nouw jha een aparte charter deksel igg. De MTX-SH (NL versie van R) heeft dus gewoon een LC carter maar een andere carterdeksel, zonder waterpomp. Aardig van ze he :P

Van het "oude" AC blok zijn ook verschillende versie's. Namenlijk de oude MB versie met een extra ophang punt onder de cilinder, net als bij een lc blok. Dit blok hoorde in de eerste MB's die extra stangen haden vanaf het balhoofd onder het blok door. Deze hadden trouwens orgineel ook trappers. Bij de nieuwe mb's (mbx velgen) hebben ze deze "sier" buisen weg gelaten, nu had dat ophang punt ook geen nut meer dus die is er afgesloopt. Dit blok heeft echter wel een charter deksel met toerenteller aantsluiting! Als laatste hebben we nog het MT blok, wat eigenlijk gewoon het nieuwe MB blok is maar dan met een andere charter deksel zonder toerenteller aansluiting :p.







Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved