Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha fs1 schijfmotor' (ID 41065).
De reply is geschreven door gekke henkie (UserID 8674) op 3-2-2007 11:07.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Een neef van mij heeft een Yamaha Fs1 2RU met schijfmotor.
Kan iemand mij vertellen hoe je een Fs1 met schijfmotor kan opvoeren?
Ik heb al vele verhalen gehoord: dat je andere schijven erin moet zetten, de schijf iets verdraaien, schijf uitveilen, etc.
Ik heb ook verhalen gehoord dat er nooit Fs1's met schijfmotor zijn uitgebracht, maar ik weet vrijwel zeker dat dit een origineel blok is.

  • Kan iemand mij vertellen hoe het nou echt in z'n werk gaat?
  • Hoe hard de brommer dan ongeveer gaat? [origeel blok, met 14mm carburateur.]
  • Wat evt. nieuwe schijven kosten.

    Het liefst replies van mensen die het uit eigen ervaring kunnen vertellen.


    Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 3-2-2007 om 10:39 uur.



  • Ik heb er zelf ook eentje, die liep met alleen een snellere uitlaat en een 15mm carburateur al ruim 80... Roterende schijfinlaat is ideaal om op te voeren, zoek eens naar t boek van Graham Bell, daar staat een heel stuk in over hoe je de poort in de schijf kunt uitrekenen en aanpassen. ook vind je hier precies in hoe zon roterende schijfinlaat werkt, met tekeningen en alles erbij...

    Ik heb m ergens, maar dan moet ik ff zoeken...




    Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved