Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha fs1 schijfmotor' (ID 41065).
De reply is geschreven door -Tom- (UserID 2766) op 3-2-2007 11:04.
Schijfblokken zijn opzich niet bijzonder voor een fs1. De 1e type fs1's (t/m de 378) hebben ze gehad, en de latere 2RU's hebben standaard schijfblokken gehad.
Ik heb een tijd met een schijfblok onder mijn fs1 gereden, en van de zomer heb ik het originele membraanblok er weer onder gegooid.
Over je vragen.
De schijf kan je niet verdraaien, kan wel, maar dan loopt je brommer niet meer. Als je je schijf wilt bewerken, zou ik gewoon een "snelle" schijf kopen, daarvan is de opening groter. Je kan vaak al aan de kleur zien of je een snelle of een langzame hebt. In de 2RU zit origineel een witte langzame schijf. Ik heb er nu een bruinte hardplastik schijf in zitten. Het scheelt voornamelijk in het optrekken en kracht, niet zozeer in topsnelheid.
Hoe hard je brommer gaat, met alleen een snelle schijf, en een 14mm? Ik denk een 55 km/h..
Als je er een imitatie FS1 uitlaat opgooit, als je die niet hebt (met een schuine achterkant, en vaste bocht), dan zal die denk ik 60 km/h, of maximaal 65 km/h wind mee lopen.
Schijven kosten vaak rond de 15 euro meen ik me te herinneren.
ZOek maar eens op
jmpb.nl, 50cc.nl en dat soort sites
BTW de rest van het opvoeren (cilinders enzo), is allemaal hetzelfde als een normale fs1 met membraanblok. Let er trouwens wel op wat de diameter van je spruitstuk is. ALs je pech hebt heb je een 10mm gat, dan moet je het hele schijfhuis vervangen (moet je je blok open maken), met wat geluk heb je een 16mm gat, en dan kan je er gewoon een 16mm carb op plaatsen
Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 3-2-2007 om 11:05 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved