Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'voorvork dt' (ID 41029).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 1-2-2007 15:26.

Je moet die borgring er uithalen en die ring die daar onder zit.
dan zet je je onderpoot ergens aan vast(bijv pin door het oog van je wielophanging en dan en de bankschroef vast zetten).
Dan druk je de veerpoot in en rop je hem met geweld weer uit. Als het goed is komt het dan beetje bij beetje los.

Onder de keering zit een bus die daar gewoon klem in gezet is.

Als dit niet lukt, heb je wss last van roest of zit i gewoon erg goed vast.

Als je het op de offieciele manier wel doen moet je een tapeind hebben met het schroefdaad van je afsluitdopje (m10 d8 ik ) en die moet ongeveer net zo lang hebben als de veerpoot zelf. Het uiteinde daarvan een beetje bol maken om je poot van binnen niet te beschadigen.

Deze draai je er boven in en die draai je dan net zolang aan totdat ie echt weerstand geeft, (hij zal dan nog een behoorlijk stuk uitsteken, ongeveer de lenkte van je ondepoot) en dan moet je hem verder draaien en druk je als het ware de binnenpoot uit de buitenpoot.

Mij is het altijd nog op de eerste manier gelukt en de tweede is als vervanging van het speciale gereedschap.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved