Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Yamaha DT' (ID 40950).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 28-1-2007 20:31.
Versnellings bak van een DT is praktisch onsloopbaar is mijn ervaring met 3jaar crossen in de ardennen.
De echte zwakke punten van een DT :
Contactpunt ontsteking, opzich niks mis mee, maar als je echt wilt gaan opvoeren is het wel een handicap.
Een electronice DTR ontsteking erop zetten scheelt enorm veel, en leverd echt meer vermogen op.
Maar met normaal gebruik is een contact punt ontsteking ook prima, heeft alleen iets meer aandacht nodig, maar dat wendt snel
De koppeling :
Een 50blok van een DT heeft slechts 2 platen, dat is erg weinig, als je ook weer op wilt gaan voeren, kan je er strakkere veren op zetten omdat hij anders echt gaat slippen.
Maar een betere oplossing daarvoor is meteen een 80cc koppeling erop zetten ( DT/RD/TY80/125)
Vooral de orginele contactpunt ontsteking van een 50cc DT is een zwak punt, samen met de 2plaats koppeling.
Als je deze vervangt voor wat ik net zei ben je van een hoop problemen af.
Nadeel is dat een electronische ontsteking niet makkelijk te vinden is, koppeling is ietsjes makkelijker. maar deze onderdelen zijn niet gratis, omdat iedereen weet dat deze onderdelen gewildt zijn...
Verder rijd een DT uitstekend, weg ligging van een huis, ook op noppenbanden..
DT is super rlx rijden, en oer en oer sterk.
Stuk sterker als een MT oid...
Leuke brommers waar je alle kanten mee op kan
Als je niet harder wilt rijden als 70 is een 2plaats koppeling en contactpunt ontsteking prima
Houd wel rekening met iets meer onderhoud, maar dat is het meer dan waard als je er mee rijd...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved