Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Laag- en hoogtoerige uitlaat' (ID 40653).
De reply is geschreven door christianos (UserID 4992) op 9-1-2007 12:06.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
daar geloof ik niks van
jouw keus
Quote:
De kunst van het inrijden is dat je de brommer dus niet teveel belast en dat je met verschillende toerentallen rijd. Dus niet 200 km lang met 50 km/h over een polderweg rijden en denken zooo nu kan ik mooi blazen!!! Vooral in het begin maak je weinig toeren (zeg maar maximaal 5-6000) en dat bouw je langzaam aan op.
Als je al een tijdje aan het inrijden bent moet je de brommer af en toe een beetje "opentrekken". De zuiger rekt altijd een heeeeel klein beetje uit, krom gezegd, als hij het bovenste punt bereikt en weer naar beneden gedrukt word, door de ontbranding. Naarmate je meer toeren maakt zal ie verder uitrekken en dus een fractie hoger in de cilinder komen. De zuigerveren maken een soort van stootrand in de cilinder en die moet dus niet te laag zijn want anders geef je een keer goed gas en breken de zuigerveren tegen de stootrand als die niet hoog genoeg is.
bron: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-1-2007 om 12:07 uur.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-1-2007 om 12:07 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved