Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Bezwaarschrift goedgekeurd!!! :)' (ID 6949).
De reply is geschreven door barry (UserID 5) op 7-1-03?21:48.

ik heb dit in wouters bezwaarschrift bijgeschreven. misschien dat je dan nog wat sterker staat met je bezwaar schrift:


Wouter
adres blabla

Officier van Justitie
Postbus 9013
7200 GP Zutphen

19 september 2002,

Bezwaarschrift tegen beschikking: 89053695659

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik door middel van deze brief bezwaar indienen tegen de door mij ontvangen bekeuring.

Op dd-mm-jj werd ik aangehouden door een motoragent en mij werd om mijn certificaat en verzekeringspapieren gevraagd. Door de aanwezige rollerbank zag ik dat het hier om een algemene bromfietscontrole ging en ik mijn brommer moest afstaan om deze te laten testen op de aangewezen rollenbank of mijn brommer de toegestane vermogen heeft.

Het bezwaar wil ik motiveren door de slordigheid waarmee deze algemene controle werd uitgevoerd. Ter plekke werden mijn gegevens genoteerd en de brommer gecontroleerd op verdere mankementen, welke er niet waren. Daarna werd de brommer op de rollenbank gezet. Nou zet ik zeer grote vraagtekens wat betreft de kwaliteit en de ijking van deze rollenbank. Het apparaat kwam zeer onbetrouwbaar over, tijdens de test kon de brommer niet fatsoenlijk vast worden gezet en moest de brommer met maar liefst 3 agenten vastgehouden worden. De koelingsbuis welke op het motorblok gericht hoort te zijn, stond niet op de koeling van de brommer gericht wat betekend dat de meting niet geldig is. Deze koelingsbuis viel tijdens de test herhaaldelijk van de rollenbank af, waardoor er gestopt moest worden met de test om de buis weer op de testbank te zetten. De analoge meter gaf ook een zeer onbetrouwbare indruk, de vermogensmeter liep steeds verder op nadat er elke keer werd overgeschakeld naar de volgende versnelling. Uiteindelijk gaf de meter in de laatste versnelling bij vol gas het uiteindelijke vermogen van mijn bromfiets wat hier niet klopt! Want een schakelbrommer heeft in elke versnelling het zelfde vermogen afgifte en aan de hand van de versnellingen wordt deze verdeelt. Dit zou dus betekenen dat ik bij elke keer overschakelen dat mijn bromfiets als maar meer vermogen krijgt! Deze rollerbank kan dus nooit het goede vermogen aflezen en zo ook niet de geconstrueerde snelheid worden berekend. Ik heb daar toen om een ijkingsrapport gevraagd wat ze daar niet konden tonen. Graag zou ik een ijking- of goedkeuringsrapport inzien zodat ik zeker weet dat deze testbank goed functioneerde. De agent welke op de brommer zat had zijn beide benen op de grond, waardoor dus niet zijn volle gewicht op de brommer rustte, waardoor er dus minder wrijving op het achterwiel was, dan als je echt rijd, dan heb je de benen niet op de grond.

Verder ergerde ik me aan het feit dat er wel 20-25 agenten op de been waren voor deze algemene controle en de helft maar stond te kijken wat er gebeurde en niks te doen had, volgens mij kunnen die kostbare uren wel in betere dingen gestoken worden. Overigens, de agent die mij staande gehouden had en mijn certificaat in zijn zak gestoken had was vergeten deze terug te geven en was alweer vetrokken met mijn papieren dus in zijn zak. Nog een slordigheidfout dus, de agent moest teruggeroepen worden om het certificaat terug te brengen.



Ik hoop op uw begrip en hoop dat u deze beschikking ongegrond verklaart.


Met vriendelijke groet,


[Dit bericht is ge-edit door barry op 7-1-03 21:51]

[Dit bericht is ge-edit door barry op 7-1-03 21:54]

[Dit bericht is ge-edit door barry op 7-1-03 21:55]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved