Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Goed getuned ?' (ID 40635).
De reply is geschreven door -Dennis- (UserID 9063) op 6-1-2007 20:38.
De vorm van de uitlaatpoort heeft twee functies, flow en voorkomen dat de zuigerveer "hapt". Het weghalen van de "punten" aan de onderkant van de uitlaatpoort zal niet zo zeer iets voor de flow doen maar wel helpen om te voorkomen dat de zuigerveer hapt. Ik zou de poort ovaal maken, dat is voor de geleiding van de zuigerveer beter. Die plotselinge overgangen vind hij niet fijn. Let er ook op dat de poorten na het bewerken ook weer iets afgerond worden, je mag geen scherpe kant voelen als je met je vinger van uit de boring aan de poortranden voelt. Persoonlijk vind ik de spoelpoorten aan de onderkant (aansluiting op het blok) vrij grof bewerkt. Voor het vermogen maakt dat niet zo veel uit denk ik.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved