Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha dt80cc versnellingsbak' (ID 40511).
De reply is geschreven door KennyVespa (UserID 11560) op 28-12-2006 17:53.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
oke, even duidelijkheid.
gebruik for fuck sake comma's en punten.

Weet je hoe je moet schakelen ?
Of hoe hij in zijn 1e versnelling moet ?
( gewoon serieus antwoord graag, als je het niet weet, maakt niet uit, dan helpen we je heus wel verder.. )

blokkeert hij in 1e versnelling als je ermee loopt ?

Zo ja, dan is het goed.

Zo niet, 1 : dan is zuiger en/of cilinder versleten, en heeft hij daarom dus te weinig compressie.
2 : Valse lucht bij de cilinder, grote kans tussen cilinder en cilinderkop.

je koppeling gaat duidelijk te zwaar als je kramp in je vingers krijgt. ( of je bent slap :-P )

Als je de koppeling inknijpt, en hij staat in een versnelling, kan je de brommer dan makkelijk duwen zonder dat het achterwiel blokeert ? ( dus, zoals ik al zei : Ontkoppelt hij goed ? )

16mm is voor een Yamaha 80cc wel wat klein, maar mogenlijk.
de TY80 werd ook uitgerust met een 16mm carb. ( is hetzelfde blok )
LET WEL : Niet lang hoog in de toeren gaan rijden met je huidige setup.
( TY80 is een trail ''brommer'' en dus niet geschikt voor langdurig toeren maken, maar de gas reactie is beter met een kleinere carb. )





Neej weet niet hoe ik met dat ding moet schakelen, is pas mijn eerste crossbrommer dus..

hij blokeert niet egt super veel maar een beetje..

neej ben niet slap..

ik kan hem wel makkelijk duwen als hij in de versnelling staat als ik de koppeling induw..

hoe groot moet de carb dan zijn want de jongen waar ik hem van kocht zij dat die wel een grotere carb kon gebruiken..



Dit bericht is gewijzigd door KennyVespa op 28-12-2006 om 17:54 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved