Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Vliegwiel vespa eraf halen' (ID 6905).
De reply is geschreven door DaveTSX (UserID 683) op 4-1-03?22:50.

Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

hmm.. dan ga ik daar maandag maar weer is achteraan....

big-endje is nog goed.. zuiger heeft 1,5mm speling woei..

mwah, moet nog ff denken wat ik daarmee ga doen..

frame schoeren, spuiten misschien?? weet nog niet wat het beste is.....






als het een snorfiets is dan knap ik hem mooi op, als het een bromfiets is niet, dan maak ik hem lopend en verkoop ik hem weer...


aan da carter kon ik trouwens niet echt zien of het een snor was of niet.. kei klein allemaal daar, carb ook woei.. denk dat er zelfs geen potlood doorkan ofzo man :n gekke dinger!!



[Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 4-1-03 21:29]


dat word dan opknappe want het is een snor.
Een snor heeft een 7/10 carb en een brom een 10/12 carbje.
En de de inlaat in het carter is ook maar heel klein bij een snor.

Suc6 met je vespa'tje

Owjah, er zijn gewoon vliegwieltrekkers voor, hij heeft gewoon draad in het vliegwiel.
Je kan hem er niet afkrijgen met een poelietrekker.
maar wat ook werkt, 2 waterpomptangen pakken, iemand het blokje laten vasthouden, en dan die 2 waterpomptangen ergens in de vinnen op het vliegwiel zetten en dan wat rammelen en trekken en dan is het er zo af (zit bij vespa super los!!).
En wat is zoeen vliegwiel GROOT zeg, en lomp zwaar! Bij de mechanische ontsteking valt het mee, maar bij electronische ontsteking (wat ik heb) weegt het vliegwiel 1,2kilo geloof ik (had het eens ooit gewogen). En mijn binnenrotor op tsx weegt echt NIX vergeleken met dat .
Verwacht ook niet de gasreactie van je crossmotor dus
Maar mijn vespa trok wel hard, 0-60 in 5 sec ofzow.
Vanuit stilstand valt het optrekke tegen, omdat het geen vario's zijn he, dus blauwe veertjes in de koppeling dan slipt ie als een gek, want pakt bij meer toeren, maar trekt wel harder op. Als ie eenmaal aangegrepen is trok ie echt hard door voor vespa!
Had dan wel polini speedengine (voor 80cc) en 70cc polini cillinder + 50kop, imi krukas, electro ontsteking, 13/13carb, malossi luchtfilter, blauwe veren in de koppeling, 80 achterpoelie.
Dit liep zoeen 90KM/h met z'n 2'en nog!!
Wel eng hard op vespa, voorwiel kwam soms ff los op die snelheid als je met z'n 2en rijd en bij optrekke komt voorwiel soms ook ff los omdat er gewoon teveel gewicht naar achteren zit.

Vespa zijn kut

Zo dat was weer heel verhaal!
Vespa's kan je wel goed mee stoppie'en als je je rem goed fixt!!
Dit is mijn stoppie op mijn vespa:

op tsx:


genoeg geshowed, suc6 met je vespa'tje!!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved