Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'met spoed advies gevr. honda mbx 110' (ID 6896).
De reply is geschreven door -Zeroed in- (UserID 749) op 4-1-03?01:50.

Quote:
Originally posted by: wipe-out

Alle cilinders moeten warm draaien.
Warm rijden moet, om hem op bedrijfstemperatuur te laten komen, want bij koude motor slijt je cilinder het hardst volgens mij

110 malossi (eigenlijk 93cc) is sneller als 125 eurocilindro (eigenlijk 98cc) van wat ik gehoord heb, maar 125 euro is beter te tunen, maar dat is alleen wat ik gehoord heb.

En wat me nog beter lijkt (en wat harrie ook gedaan heeft) is een originele 80cc mbx cilinder uit te laten boren naar 55mm, en hem daarna evt. nog te tunen.

De ori mbx80 cil heeft een vlinderpoort, en is daarom zo'n beetje de potentste cilinder voor mbx.


je kan bij is-tuning ook fluitpoorten aan laten brengen bij een standaard cilinder, mischien wat voor een 125 eurocilindro?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved