Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Het CDI topic.' (ID 6589).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 3-1-03?22:51.
Quote:
Originally posted by: Neonlampje
Die 2T curve, waarom zit die piek erin? om te begrenzen ofzo??
Die piek is denk ik een toeren begrenser.. Soms laten ze de onsteking het moment van maximum koppel ook wel weer terug lopen omdat je uitlaat dan minder effectief werkt. Er is dan dus minder vulling en het vlammen front is daarom trager. Maar dit lijkt mij meer op een overtoeren beveiliging.
Ik heb trouwens al een programer gevonden die we zo kunnen gebruiken voor het on-board programeren van de curve. Inprincipe hebben we nu alles dacht ik wel (toch?). Alleen nog een step-up converter van 12Vdc-400Vac.
Maar zoals ik het nu begrijp hebben we dus voor het starten heel weinig voor onsteking nodig, anders heb je kans op terugslag. Vervolgens ga na veel vervroeging ivm de snelheid van de verbranding, en deze gaat met oplopend toerental naar heel weinig vervroeging. Zodat je minder negatieve arbeid levert (verbranding gaat sneller) en omdat de uitlaat dan beter werkt (uitlaat temperatuur).
Er moet dus een soort van "back-up" mode zijn om de motor te kunnen starten.
[URL[t]]http://www.commlinx.com.au/microcontroller.htm[/t]klikdelink[/URL]
[Dit bericht is ge-edit door Joost op 3-1-03 22:59]
[Dit bericht is ge-edit door Joost op 4-1-03 00:15]