Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'tunen 49,9 of 50 cc snel' (ID 40314).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 12-12-2006 21:45.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
idd, en dan zeggen die am6 koters tegen de Honda mannen dat wij een plank voor onze kop hebben

Honda is niet sloom, alleen moeilijker snel te krijgen
met wat aandacht van iemand met een beetje verstand van zaken, is het gewoon even snel/sneller als am6/derbi

maare het mooiste zou een HM167 tunen zijn, dan heb je tenminste betrouwbaarheid.

je moet die MH167 laten tunen, en dan zelf ff op de goeie hoogte/squish zetten. (kun je ook nog laten doen, maar dan moet je je hele blok langs brengen)

enne, een immi is een afrader. tenzij je veel tijd hebt, en weinig geld


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

geef jij maar bewijs dat am6 sneller is, ik ga niet voor de zoveelste keer informatie over 50cc blokken van honda zoeken..

Denk maar zelf eens na waarom een honda blok langzamer zou moeten zijn dan een am6 blok...

de hele opbouw is namelijk hetzelfde..
Dat eeuwige AM6- is - beter- gedoe moet ook maar eens stoppen..


Net zoals dat hele honda ownt en de rest is nieuw en dus niet degelijk, gaar en kut gezeik ook maar eens moet stoppen.

Honda-blokken zijn vast ook snel te maken, maar wil je echt hard gaan dan kan je of je halve blok verbouwen of 80 blok nemen en dat verbouwen.
Neem je een am6 en schroef je daar een leuke cilinder op dan ben je ook klaar.
You got the point?
Verder ben ik het kansloze honda-am6 gezeik eigenlijk spuug en spuugzat, maar zolang de honda mensen de andere blokken blijven afzeiken blijft het bezig.

Overigens heeft Honda een langere slag als am6, en dus kan je er minder hoge toeren mee draaien. (langere slag veroorzaakt hogere zuigersnelheid).
Verder wil ik eerst zien dat een honda 50 blok sneller kan zijn als een am6 blok.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]


okey, even alles op een rijtje zetten:

honda= even snel als am6.
honda= betrouwbaarder als am6.
honda=goedkoper als am6.

waarom rijd bijna iedereen en zeker de meer competieve rijders dan niet met honda?


of een blok snel te krijgen is is trouwens wel degelijk afhankelijk van de opbouw van het blok.
factoren die meespelen:
carterinhoud.
vorm van het carter.
boring/slag verhouding.
plaatsing van de inlaat.
spoeling in het carter.
koeling van carter en cilinder.




Honda is niet betrouwbaarder als am6 imo.
Als je een am6 brom hebt dan kan je daar ook gewoon elke dag mee naar school kachelen.
Net zoals met een goede niet afgeragde honda. (niet dat ze er veel zijn maar dat is een ander verhaal).

Overigens is betrouwbaarheid in die zin niet het aller belangrijkste. Als hij net een wedstrijd uit houd is goed zat.
Tenzij je endurance oid gaat rijden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
ik denk dat je beter een gianelli uitlaatje kan kopen, die presteren geloof ik het best op een 50(snel) of een proma 50..


Proma 50 is afaik hetzelfde als de proma 70?
Ik zou nog eerder een homoet onderlangs nemen.
mijn voorkeur zou eigenlijk uitgaan naar yasuni r1 of hmr2 onderlangs pas maken, of een leuke bovenlangse pijp van een moderne brommer

Kan je geen opmaatje bakken evt?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved