Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Aankoop motor' (ID 40330).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 12-12-2006 18:39.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Voor een bepaald bouwjaar zit dr nog geen benzinepomp op die dingen.
Die types hebben er na een tijdje stilstaan nogal wat moeite mee om te starten.
Geloof dat het de 600 is die standaard een rammeltje in het blok heeft zitten.
Wel de laadspanning meten.
Multimeter op gelijkspanning zetten en op de accu zetten, rond de 3-4000rpm houden, dan moet ie tussen de 13 en 14,5V laden, meer is je spanningsregelaar kapot, minder de spanningsregelaar of de dynamo.
Als ie niet genoeg bij wil laden kun je de stekker van de dynamo naar de spanningsregelaar loshalen (3 draden van dezelfde kleur, doorgaans geel) en de dynamo doormeten.
Tussen de gele draden onderling moet je een erg lage weerstand meten (net iets meer dan 0) en geen van de draden mag aan massa liggen.
Klepspeling die te strak staat hoor je niet, te groot wel, maar dan moeten ze al fiks te ruim staan.
Verder blijven die blokken wel heel.
Jezus
Ga jij altijd spullen zo overdreven controleren voordat je wat koopt ?
De mensen zullen wel denken.
Damn.
kijk gewoon of hij lekker start en rijd, en de normale controle.
Ik weet de prijs niet van dat ding, maar controleer gewoon normaal.
Een gehele controle uitvoeren is ook weer zo low-budget.
Kijk gewoon of er geen grote gebreken zijn, zoals je normaal ook zou doen.
Verder gewoon luisteren, en niet je oor er tegenaan houden, dat is opzoeken...
een motor met 35000km zal echt wel goed zijn, mits hij iig droog/afdakje gestalt is geweest...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved