Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Aankoop motor' (ID 40330).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 12-12-2006 17:29.

Een 900 hoort wel wat meer dan 35KW te hebben, eerder 70KW ofzo.
En ook de 600 heeft nog iets van 45-50KW geloof ik.

900 moet je iig opletten voor het cardan, zet m op de middenbok in de versnelling en draai het wiel heen en weer.
Mag wel wat kunnen door de speling in de hele aandrijflijn, maar als je dat wiel een halve slag kan draaien zal dr ws ergens iets uitgelubberd zijn, is niet goedkoop.
Maar dat moet je ook wel merken met gas loslaten en dan plots weer gas geven.

Zo uit het hoofd zijn de remschijven van die dingen ook geregeld versleten (te dun/krom).
Controleer ook de tank heel goed op roest en ga op deellast rijden (kwart/halfgas) en kijk of ie niet gaat stotteren ofzo.
Verdere specifieke punten zou ik ff moeten kijken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Voor 2000eu moet je geen goeie Diversion verwachten...


Voor 2000 kun je een prima Div 600 kopen, 900 zal lastig worden, die zijn wel wat duurder.
Sowieso kun je met wat verstand en geluk best een goede motor kopen voor ruim minder dan 1000 euro (mn VFR heb ik 500 voor betaald en afgezien van het gare uiterlijk heb ik er nog niks bijzonders mee gehad in een 8000km)

Quote:

En controlleer iig de remmen en de tandwielen..
Spreek voorzich..

Tandwielen spreken idd voor zich op een 900

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 12-12-2006 om 17:30 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved