Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'beste 50cc honda' (ID 40323).
De reply is geschreven door KaWaReZ (UserID 2391) op 12-12-2006 0:05.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
tik ze allebei op de kop en ga testen?
Zoiezo zal een sprintcilinder veel hoogtoeriger zijn als een cross cilinder lijkt me. (geen cross-ervaring maar wss wil je bij het crossen een cilinder met veel koppel (en dus veel compressie)).
Bovendien duurt crossen redelijk lang en dus is het niet verstandig om net zoveel toeren te gaan maken als bij sprinten (redelijk korte belasting).
Dus ga je zowel crossen als sprinten, dan zou ik 2 snelle cilinders op de kop tikken.
mss een toevoeging...
schijnt iemand te zijn, die in een ARcilinder een bus heeft gezet van een kawa crosser (iig timingen, vormen enz enz enz). complete nieuwe bus zegmaar.. bijgewerkt en wel en daarmee de sobw in is gegaan en eea heeft gewonnen..
die heeft zegmaar met een "cross" cilinder een race gedaan.. (wsl omdat die poort-layout gewoon stukken beter was dan wat je ooit uit een ar-cilinder kunt halen)..
dat kwam iig in me op toen ik dit las.
wat overmaten betreft... (zal wel wat meer in de imi-zuigersfeer terechtkomen).
voor kawa heb je bijvoorbeeld na de 41mm de peugeot buxy zuigers.. die beginnen bij de 40.. wellicht is er voor mb/t een equivalent op scooter/brommergebied, welke een kortere slag heeft en dus een bredere diameter op de 50cc
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved