Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'mikuni / dellorto sproeiers' (ID 6865).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 3-1-03?11:31.
Quote:
Originally posted by: YAMAHAFREAK
maarre als je met zulke dure formules op de proppen kunt komen waarom kun je dan niet fatsoenlijk venturi en fuell spellen?
Nouw jha, dat zegt al weer genoeg over je zelf...
Over dat spellen, jha ik heb nu eenmaal een behoorlijke zware vorm van dyslexie, kan ik ook niks aandoen. Soms heb ik geen zin om alles wat ik type door de spellings checker te halen, dus ga daar nouw niet over zeiken.
Verschil dell'ortho en khein : geen, beide gebruiken de nominale diameter. Echter de doorstroming van de sproeiers kan natuurlijk wel anders zijn omdat ze een iets andere vorm hebben. Daarom zijn mikunie maten opzich beter.
Afstellen: Kijk es ff in het
[URL[t]]http://www.brommerforum.nl/faq.asp?action=view&id=48[/t]FAQ[/URL]. Igg. hoofd sproeier stel je af door naar je bougie beeld te kijken. Er is geen "richt lijn" voor het afstellen. Je afstelling kan zelfs met exact de zelfde cilinder, uitlaat en carb nog zo 10 maten verschillen.
50cc imitatie getuned +- 230
70cc imitatie normaal +- 130
70cc imitatie getuned +- 120
70cc imitatie versleten +-150
70cc mallossie normaal +- 100
Het zegt dus allemaal niks. Neem de tijd om je carbarateur goed aftestellen, dat scheelt een hoop vermogen en ook heel wat vastlopers.
ps:
v_fuel = snelheid van de brandstof door de sproeier.
V_lucht = snelheid van de lucht door de venturie.
Rho_fuel = dichtheid van de brandstof.
Rho_lucht = dichtheid van de lucht.
A = doorsnede oppervlak van de sproeier.
Bernoullie (versimpeld):
Pt = Po + 1/2 * Rho * v^2.
Pt = totale druk = atmospherisch.
Po = de statische druk.
1/2 * Rho * V^2 = dynamische druk.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved